جنگنده F-35 به زودی به مصاف رقیب اصلی خود می رود

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار آی تی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
itnewstechnology
23:56
پنج شنبه 14 بهمن 1395

 


این آزمایش توسط کنگره آمریکا الزامی شده است. اعضای کنگره در زمان تصویب بودجه برای پروژه F-35 چندان خوش بین نبودند که این هواپیمای جدید بتواند جانشین A-10 شود و به همین علت، تصمیم گرفتند پیش از آنکه این رقیب تازه وارد، A-10 را به طئر کامل از ارتش آمریکا خارج کند، آن را در یک چالش دشوار در مقابل جنگنده قدیمی تر قرار دهند. چنین آزمایشی طبیعتأ شامل پرواز در فاصله ای نزدیک به میدان نبرد، پرتاب موشک و بمب روی اهداف و همراهی و پوشش دهی نیروهای زمینی می شود.


منقدین معتقدند سرعت F35 آنقدر زیاد است که برای احاطه کامل بر میدان نبرد مناسب نیست و همچنین حجم مهماتی که حمل می کند برای از پا درآوردن اهداف بزرگ کافی نیست. هزینه زیاد برای تولید و نگهداری این جنگنده نیز یکی دیگر از مشکلات آن به شمار می رود.


در عوض، این منتقدین خواهان بروزرسانی جنگنده A-10 هستند. امکان حمل مهمات بیشتر، پرواز در ارتفاع پایین، و مسلسل قدرتمندتر از مزایای این جنگنده به شمار می رود.


اما طرفداران این جنگنده جدید معتقدند F35 بسیار پیشرفته تر از A-10 است و معتقدند بکارگیری A-10 در افغانستان و عراق که فاقد سیستم های پدافند پیشرفته بوده اند به معنای موفقیت آن در سایر جنگ های احتمالی پیش رو نیست. آنها معتقدند قابلیت های رادارگریزی و مجهز بودن F35 به حسگرهای مختلف، شانس آن برای موفقیت در ماموریت ها را بیشتر می کند.

http://techshot.ir/u/105205


تعداد بازدید از این مطلب: 93
بازدید : 93

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود